Svobodné cestování, komfort vlastního ubytování i v době omezení kvůli covid-19, právě díky těmto výhodám v posledních letech stoupnul zájem o dovolenou v obytných autech a karavanech. Má to však i druhou stránku, neboť se to logicky promítá i do větší nehodovosti a poruchovosti tohoto typu vozidel. Potvrzuje to praxe členských asistenčních společností České asociace asistenčních společností (ČAAS), které pomáhají motoristům v nouzi. Vminulém roce zasahovaly zhruba u tří stovek případů nepojízdných obytných vozů v tuzemsku i zahraničí. Na letošní hlavní sezónu se proto členové ČAAS pečlivě připravují. Například v Chorvatsku budou během prázdnin českým motoristům v nouzi pomáhat česky hovořící asistenční týmy. Partnerské odtahové týmy budou v ČR i v zahraničí připraveny zajistit případný odtah nepojízdných obytných aut speciální technikou uzpůsobenou pro přepravu těžkých vozů.
V roce 2021 realizovali členové ČAAS téměř 300 asistenčních zásahů u nepojízdných obytných vozů a karavanů v ČR i v cizině. Ze zahraničních destinací se nejčastěji jednalo o Slovensko, Polsko, Německo, Itálie a tradiční dovolenkový cíl Čechů - Chorvatsko.
Z praxe asistenčních společností také vyplynulo, že je u obytných vozů větší podíl poruch než u osobních aut. Vysvětlením může být skutečnost, že kvůli vyšší pořizovací ceně „obytňáků“ kupují Češi spíše starší vozy, u kterých je pravděpodobnější výskyt nějakého technického problému. Specifikem asistenčních zásahů u této kategorie aut je to, že se musí použít speciální odtahové auto, které je určené pro transport těžších vozidel. „Obytné vozy se velmi často půjčují, a proto je důležité se s vozidlem dostatečně seznámit a při jízdě zbytečně neriskovat. Karavany mají svá specifika oproti cestování běžným osobním autem. Důležité je také sledovat hmotnost vozidla, která u běžného obytného automobilu nesmí včetně veškerého nákladu překročit 3,5 tuny,“ radí řidičům Aleš Povr, tiskový mluvčí ČAAS.
Také letos počítají členské asistenční společnosti ČAAS, že na léto vyšlou do tradiční dovolenkové destinace – Chorvatska, svůj speciální asistenční tým, který je schopný komunikovat v češtině. Jen loni tyto asistenční týmy realizovaly 633 zásahů, tedy meziročně o třetinu více. Asistenční společnosti dokáží zajistit potřeby všech klientů během jejich dovolených a pomohou i motoristům s obytnými vozy a přívěsy. V případě nepojízdného auta mohou řidiči volat v ČR na linku 1224, ze zahraničí se pak dovolají na telefonní číslo své asistenční společnosti, které je uvedeno na zelené kartě.
Víte, kdo vám pomůže v případě nehody, poruchy, defektu nebo třeba vybité baterie? Pro vaši 100% jistotu na cestách je tady pro vás asistenční program AutoCare od Europ Assistance. Tato služba se v případě nesnáze profesionálně postará o majitele osobního vozidla a jeho blízké.
Zdroj: Tisková zpráva ČAAS